Το μοναδικό στο είδος του στη Νοτιοανατολική Ευρώπη.

Η εμφάνιση του πρώτου διαφημιστικού banner

Στη φωτογραφία ο άνθρωπος στον οποίο χρεώνεται το πρώτο διαφημιστικό banner σε ιστοσελίδα. Δεν γνωρίζουμε εάν εσείς «πατάτε» συχνά τέτοια banners, πάντως ο Joe McCambley, έχει αναφέρει ότι τα παιδιά του δεν τα προσέχουν καν!

Στις 27.10.1994 κάνει την εμφάνισή του το πρώτο διαφημιστικό banner, το οποίο συνοδεύει το 1o τεύχος του Hotwired, του πρώτου ηλεκτρονικού περιοδικού!

Πρώτη διαφημιζόμενη εταιρεία η Αμερικανική εταιρεία τηλεπικοινωνιών AT&T.

Το 1994, υπήρχαν μόνο(!) περίπου 30 εκατομμύρια άνθρωποι στο διαδίκτυο. Οι περισσότεροι από αυτούς είχαν πρόσβαση στο διαδίκτυο μέσω υπηρεσιών όπως το Prodigy και το CompuServe. Αυτοί οι πάροχοι υπηρεσιών διαδικτύου είχαν τις δικές τους διαφημίσεις, όμως δεν θεωρούνταν αληθινές διαφημίσεις banner. Αντίθετα, στο πρώτο τεύχος του HotWired (η web έκδοση του Wired, χρησιμοποιήθηκαν για πρώτη φορά διαφημιστικά banner σε ηλεκτρονική μορφή.

Αξίζει να αναφέρουμε ότι το λογότυπο της AT&T δεν φαινόταν πουθενά. Στη δεξί μέρος του banner, αναγραφόταν η φράση «You Will», υπονοώντας ότι σύντομα το κοινό θα μπορούσε να κάνει διάφορα πράγματα όπως: να διαβάζει βιβλία στο διαδίκτυο, να μιλήσει με έναν φίλο μέσω βίντεο στο τηλέφωνο, να στέλνει φαξ από την παραλία, κ.α.

Ο χρήστης κάνοντας κλικ στο banner «επισκεπτόταν» μια ιστοσελίδα όπου θα μπορούσε να βρει λίστες με τα κορυφαία μουσεία και άλλους ιστότοπους που θα διευρύνουν το μυαλό.

Πριν από τρία χρόνια, στο Harvard Business Review, ο McCambley έγραψε για την εμπειρία του με τη δημιουργία του πρώτου διαφημιστικού banner:

«Αυτό το πρώτο banner που η Modem Media, η νεοσύστατη εταιρεία όπου δούλευα, κατασκεύασε για την AT&T, ήταν χρήσιμο αρκετά χρήσιμο. Σε μια εποχή που οι άνθρωποι αναρωτιόντουσαν τι ήταν το web, «συνέδεε» τους επισκέπτες του hotwired.com σε μια περιήγηση σε επτά από τα καλύτερα μουσεία τέχνης στον κόσμο. Έδειξε πώς η AT&T μπορούσε να «φέρει» ανθρώπους κοντά μέσω του Διαδικτύου – όπως ακριβώς είχε κάνει η AT&T 100 χρόνια νωρίτερα με το πρώτο δίκτυο μεγάλων αποστάσεων. Από αυτούς που είδαν τη διαφήμιση, το 44% έκανε κλικ».

Ο Joe McCambley, πιστώνεται με την επινόηση του ηλεκτρονικού διαφημιστικού banner, όμως ακόμα και ο ίδιος σπεύδει να αναφέρει ότι την εποχή που το ξεκίνησε υπήρχαν υπήρχαν και άλλα διαφημιστικά πρακτορεία που δοκίμαζαν ηλεκτρονικά banners.

Επίσης σε συνέντευξή του αναφέρει μεταξύ άλλων: «Φαίνεται ότι αυτός ο τίτλος μπορεί να είναι αμφίβολη τιμή. Βέβαια, εξαρτάται επίσης με ποιον μιλάς. Τα παιδιά μου με κοροϊδεύουν γι’ αυτό. Ανηλεώς. Κάποιοι από τους συναδέλφους μου το εκτιμούν. Τα παιδιά μου δεν αλληλεπιδρούν με τις διαφημίσεις banner, δεν τις προσέχουν καν. Θα στοιχημάτιζα ότι δεν έχουν κάνει ποτέ κλικ σε ένα διαφημιστικό banner».

Οι διαστάσεις του πρώτου ηλεκτρονικού banner ήταν 468×60 pixel

 

#recall_memory #hellenicITmuseum #elmp #museum #technologymuseum #todayintechhistory #first #banner #JoeMcCambley

 

Πηγή κειμένου

Πηγή εικόνας

Post a comment