Το μοναδικό στο είδος του στη Νοτιοανατολική Ευρώπη.

Γεννήθηκε ο Jerry Lawson, εμπνευστής των αφαιρούμενων κασσέτων (cartridges) για τα βιντεοπαιχνίδια

Ένας άνθρωπος ο οποίος δεν πήρε πτυχίο από Πανεπιστήμιο, που στα 13 του δημιούργησε ένα μικρό ραδιοφωνικό σταθμό στο δωμάτιο του, που ποτέ δεν έγινε διάσημος αναλογικά με αυτά που κατάφερε και όμως ήταν ένας άνθρωπος που έφερες εις πέρας πολλά τεχνολογικά επιτεύγματα, ειδικά στον χώρο των videogames (αναφέρετε ως ο πρώτος μαύρος/έγχρωμος στον κλάδο).

Ήταν αυτός που σκέφθηκε ότι τα βιντεοπαιχνίδια θα πρέπει να «φορτώνονται» από cartridge, κάτι που τα επόμενα χρόνια υιοθετήθηκε από τις πιο γνωστές εταιρείες βιντεοπαιχνιδιών, Atari, Nintendo, Sega, κ.α.

Αναφερόμαστε στον Αμερικανό Jerry Lawson, ο οποίος γεννήθηκε στις 01.12.1940.

Μια από τις πιο σημαντικές συνεισφορές του ήταν στο σχεδιασμό της Fairchild Channel F.

Ήταν η πρώτη παιχνιδοκονσόλα που είχε μικροεπεξεργαστή και η οποία διέθετε αφαιρούμενη κασσέτα (cartridge) για να «φορτώνει» ο παίχτης όποια παιχνίδια θέλει/αγοράσει κάθε φορά, χωρίς να δεσμεύεται από τα προεγκατεστημένα που είχαν μέχρι τότε οι ελάχιστες παιχνιδομηχανές της εποχής (τέλη ‘70).

Αυτή η σκέψη του, δηλαδή το να υπάρχουν τα παιχνίδια μέσα σε cartridges, επέτρεψε στην εταιρεία Fairchild Corporation να πουλήσει μεμονωμένα παιχνίδια ξεχωριστά από την ίδια την κονσόλα, ένα επιχειρηματικό μοντέλο που παραμένει ο ακρογωνιαίος λίθος της βιομηχανίας βιντεοπαιχνιδιών έως και σήμερα.

Αξίζει να αναφέρουμε, ότι τη δεκαετία του 1970 ο Lawson εφευρίσκει το Demolition Derby (ένα παιχνίδι arcade που λειτουργούσε με κέρματα).

Ο Lawson μαζί με τον φίλο του Ron Jones ήταν από τα πρώτα μέλη του Homebrew Computer Club της Silicon Valley και κάπως έτσι και εκεί βρέθηκαν σε κοινούς δρόμους με τον Steve Jobs και τον Steve Wozniack (συνιδρυτές της Apple Computer’s Inc.).

«Δεν εντυπωσιάστηκα μαζί τους – ούτε από τον έναν ούτε από το άλλο», είχε δηλώσει ο Lawson το 2009 σε μια συνέντευξη του και δεν έδωσε απάντηση γιατί αρνήθηκε να προσλάβει τον κ. Wozniak για δουλειά στο Fairchild.

Το 1980, ο Lawson παραιτήθηκε από την εταιρεία Fairchild και ίδρυσε τη Videosoft, μια εταιρεία που δημιουργούσε βιντεοπαιχνίδια κυρίως για την παιχνιδομηχανή Atari 2600.

Επίσης στην συνέντευξή του το 2009 είχε αναφέρει σχετικά με τα videogames: «Δεν παίζω βιντεοπαιχνίδια τόσο συχνά. Πραγματικά δεν το κάνω. Πρώτα απ’ όλα, είμαι τρομοκρατημένος από τα περισσότερα παιχνίδια που κυκλοφορούν τώρα. Οι περισσότεροι ενδιαφέρονται να πυροβολήσουν κάποιον και να σκοτώσουν κάποιον». Και συνέχισε ο Lawson: «Για μένα, ένα παιχνίδι πρέπει να είναι κάτι σαν μια δεξιότητα που πρέπει να αναπτύξεις, αν παίξεις ένα τέτοιο παιχνίδι, σου μένει κάτι πολύτιμο ως εμπειρία».

Λίγες ημέρες πριν το θάνατό του (Απρίλιος 2011), ο Lawson τιμήθηκε για το καινοτόμο έργο του στα videogames, από την International Game Developers Association, μια καθυστερημένη αναγνώριση για έναν άνθρωπο -άγνωστο στο ευρύ κοινό- που έπαιξε καθοριστικό ρόλο στον τεχνολογικό μετασχηματισμό και που κατά πολλούς άλλαξε τον τρόπο ζωής και ψυχαγωγίας του κόσμου.

 

#recall_memory #hellenicITmuseum #elmp #museum #technologymuseum #todayintechhistory #atari #pong #videogames #retrogames #retrogaming #arcades #JerryLawson #FairchildChannelF

Πηγή κειμένου

Πηγή εικόνας

Post a comment