Το μοναδικό στο είδος του στη Νοτιοανατολική Ευρώπη.

Γεννήθηκε ο Gunpei Yokoi, δημιουργός του Game & Watch και σχεδιαστής του Game Boy

Στην εικόνα πάνω δεξιά βλέπετε το Ultra Hand ήταν το πρώτο παιχνίδι που δημιούργησε ο Gunpei Yokoi εργαζόμενος στην Nintendo. Το ημερολόγιο έγραφε 1967 και ήταν μια εποχή που η εταιρεία ασχολούνταν με παιχνίδια με χάρτινες κάρτες και επιτραπέζια.

Αριστερά βλέπετε τον Yokoi σε νεαρή ηλικία. Ήταν ο δημιουργός του φορητού ηλεκτρονικού παιχνιδιού Game & Watch, του χειριστηρίου Control Pad, σχεδιαστής του Game Boy και του Virtual Boy. Επίσης των βιντεοπαιχνιδιών Metroid Kid Icarus και επιπλέον συμμετείχε στην παραγωγή δεκάδων άλλων όπως Donkey Kong, Donkey Kong Jr, κ.α.

Επίσης, ο Yokoi ήταν αυτός που «πήρε από το χέρι» την Nintendo και την μετέτρεψε από κατασκευαστή χάρτινων καρτών σε έναν παγκόσμιο κολοσσό στα βιντεοπαιχνίδια.

Ο Gunpei Yokoi γεννήθηκε στις 10.09.1941 στην Ιαπωνία, όμως δυστυχώς έφυγε νωρίς, σε ηλικία 56 ετών . Ο  Yokoi ήταν επιβάτης σε αυτοκίνητο που έπεσε πίσω από ένα φορτηγό σε αυτοκινητόδρομο της Ιαπωνίας. Όταν ο ίδος και ο οδηγός του αυτοκινήτου βγήκαν για να δούνε τη ζημιά, ένα άλλο αυτοκίνητο τους χτύπησε, σκοτώνοντας τον κ. Yokoi και τραυματίζοντας τον άλλο άνδρα.

👉** Σε αυτό το σημείο να πούμε ότι όταν μας συμβεί κάποιο ατύχημα σε αυτοκινητόδρομο, φροντίζουμε να σταθούμε πίσω από την προστατευτική μπάρα και αναμένουμε από εκείνο το σημείο την οδική βοήθεια.**

Το 1997 που έγινε το δυστύχημα, ο Howard Lincoln, πρόεδρος της Nintendo of America, είχε δηλώσει για τον Yokoi: «Ήταν μια δημιουργική ιδιοφυία, ήταν φιλικός και εξωστρεφής άνθρωπος που αγαπήθηκε από όλους τους υπαλλήλους της Nintendo με τους οποίους συνεργάστηκε».

Ο Yokoi μεγάλωσε στο Κιότο και είχε πτυχίο στα ηλεκτρονικά. Το 1965, προσλήφθηκε στην Nintendo, για να συντηρεί τις μηχανές στη γραμμή συναρμολόγησης των χάρτινων καρτών (hanafuda) που έφτιαχνε τότε εταιρεία.
Το 1967, ο Hiroshi Yamauchi, ο τότε πρόεδρος της εταιρείας και δισέγγονος του ιδρυτή της Nintendo, κάλεσε τον Yokoi στο γραφείο του και του ζήτησε να φτιάξει κάτι που η εταιρεία θα μπορούσε να πουλήσει εκείνα τα Χριστούγεννα.
«Τι να φτιάξω;» ρώτησε ο κ. Yokoi.
«Κάτι υπέροχο», απάντησε . Yamauchi.

Έτσι ο Yokoi δημιούργησε το πρώτο του παιχνίδι, μια ξύλινη συσκευή που μπορούσε να πιάσει τα πράγματα από απόσταση, ένα είδος «επέκτασης» του ανθρώπινου χεριού. Το Ultra Hand, όπως ονομαζόταν, έγινε το πρώτο παιχνίδι της Nintendo και πωλήθηκαν 1,2 εκατομμύρια μονάδες, σύμφωνα με το βιβλίο «Game Over» του David Sheff.

Ο κ. Yokoi συνέχισε να επινοεί πολλές επιτυχίες, συμπεριλαμβανομένου του «tester αγάπης», το οποίο «μετρούσε» το επίπεδο αγάπης μεταξύ ενός αγοριού και ενός κοριτσιού που κρατούσαν τα χέρια και άγγιζαν τη συσκευή.
Επίσης δημιούργησε το «laser clay range»,  ένα είδος όπλου όπου ο παίχτης στόχευε με μια δέσμης φωτός σε «πήλινα» περιστέρια.

Τη δεκαετία του 1970, καθώς η Nintendo αναπτυσσόταν και «μετακινούνταν» προς τα ηλεκτρονικά παιχνίδια, χωρίστηκε σε τρία τμήματα έρευνας και ανάπτυξης που ανταγωνίζονταν το ένα το άλλο. Ο Yokoi, επικεφαλής του τμήματος Νο 1, επικεντρώθηκε στη δημιουργία φορητών παιχνιδοκονσολών. Έτσι, το 1980, ο Yokoi δημιούργησε με την ομάδα του, την φορητή παιχνιδομηχανή Game & Watch, η οποία διέθετε μονή ή διπλή οθόνη υγρών κρυστάλλων.

Η εξέλιξη του Game & Watch, οδήγησε στο Game Boy, μια από τις πιο επιτυχημένες φορητές παιχνιδοκονσόλες στον κόσμο, με τις πωλήσεις της πρώτης έκδοσης να άγγιξαν τα 100.000.000 μονάδες.

Ένα άλλο δημιούργημα, το Virtual Boy, δεν έκανε καλές πωλήσεις και σύμφωνα με πηγές, ο Yokoi είχε «πάρει πολύ προσωπικά» το γεγονός ότι το συγκεκριμένο προϊόν δεν είχε επιτυχία».

Τον Αύγουστο του 1996, ο Yokoi αποχώρησε από την Nintendo για να δημιουργήσει τη δική του εταιρεία παιχνιδιών στο Κιότο. ‘Όμως, λαμβάνοντας υπόψιν ότι τα στελέχη στην Ιαπωνία τείνουν να μένουν «ισόβια» σε μια εταιρεία, η αποχώρηση του Yokoi προκάλεσε εικασίες ότι η εταιρεία Nintendo αντιμετώπιζε προβλήματα.
Επίσης αυτές οι φήμες συνέβαλαν αρνητικά στην πορεία των μετοχών της Nintendo σε βαθμό που του Χρηματιστήριο του Τόκιο να σταματήσει τις συναλλαγές. Ωστόσο, εκείνη την ημέρα, ο κύριος λόγος για τη μεγάλη πώληση μετοχών της Nintendo, δεν ήταν οι φήμες για τα προβλήματα της, αλλά ένα ρεπορτάζ μιας εφημερίδας που ανέφερε ότι επρόκειτο να μειωθούν τα κέρδη της εταιρείας.

#recall_memory #hellenicITmuseum #elmp #museum #technologymuseum #todayintechhistory #Gunpei #GameandWatch #GameBoy #KidIcarus #Metroid #retrogame #retrogaming

 

Πηγή κειμένου

Πηγή εικόνας

Post a comment