Το μοναδικό στο είδος του στη Νοτιοανατολική Ευρώπη.

Γεννήθηκε o Alexey Leonidovich Pajitnov, ο δημιουργός του παιχνιδιού «Tetris

Όλη του ζωή αλλά και όλη μας η ζωή, μια προσπάθεια να «κουμπώσουμε» σωστά τα παζλ!

Στις 14.03.1956 γεννήθηκε o Alexey Leonidovich Pajitnov. Μηχανικός υπολογιστών, γνωστός ως ο δημιουργός του παιχνιδιού «Tetris» που ανέπτυξε ενώ εργαζόταν στο Dorodnitsyn Computing Center της Σοβιετικής Ακαδημίας Επιστημών, το οποίο ήταν το Κυβερνητικό Κέντρο Έρευνας & Ανάπτυξης της Ε.Σ.Σ.Δ.

Το 1984 ανέπτυξε το «Tetris» με τη βοήθεια των Dmitri Pavlovski και τον Vadim Gerasimov (έναν 16χρονο μαθητή γυμνασίου). Ο Gerasimov, ο οποίος έπαιζε σε υπολογιστές IBM του Dorodnitsyn Computing Center, απέκτησε εμπειρία και «έφερε» το παιχνίδι για το λειτουργικό σύστημα MS-DOS του IBM PC (χρησιμοποιώντας Borland’s Turbo Pascal) και ήταν υπεύθυνος του γραφικού σχεδιασμού.

Εμπνευσμένο από το αγαπημένο του παιχνίδι, Pentomino, ο Pajitnov δημιούργησε ένα ηλεκτρονικό παιχνίδι που επιτρέπει στους παίκτες να τοποθετούν κομμάτια παζλ που «πέφτουν» από ψηλά και έχουν διαφορετικό σχήμα το καθένα. Εκεί έγκειται και η δυσκολία του παιχνιδιού, στο να «κουμπώσει» το σωστό σχήμα παζλ, στη σωστή θέση, έχοντας λίγο χρόνο μέχρι να έλθει το επόμενο. Υπήρχαν επτά γεωμετρικά σχήματα, όπου το καθένα αποτελούνταν από τέσσερα τετράγωνα. Ο Pajitnov ονόμασε αυτό το παιχνίδι «Tetris», ένα συνδυασμό «tetra» (η ελληνική λέξη που σημαίνει «τέσσερα») και «τένις» (το αγαπημένο του άθλημα).

Το 1986 το παιχνίδι έγινε διαθέσιμο εκτός Ρωσίας μέσω της Nintendo και θεωρείται «το πρώτο προϊόν της Ρωσίας που εισήχθη στις Η.Π.Α.»
Υπήρξαν πολλές διαμάχες για τα πνευματικά δικαιώματα του παιχνιδιού διότι πολλές εταιρείες εκμεταλλευόμενες τα κενά νομοθεσίας στην τότε Ε.Σ.Σ.Δ. είχαν δημιουργήσει διάφορες εκδόσεις του.
Για παράδειγμα η Nintendo προωθώντας το μέσω του πρώτου GameBoy, αύξησε εντυπωσιακά τις πωλήσεις της, κάτι το οποίο όμως «βοήθησε» το Tetris να γίνει ένα από τα πιο γνωστά βιντεοπαιχνίδια όλων των εποχών. Το 1996 ο Pazhitnov και o Henk Rogers ίδρυσαν την εταιρεία Tetris για να λαμβάνουν τα δικαιώματα για τη δημιουργία του παιχνιδιού. Έως τότε δεν ήταν εύκολο να λάβουν μερίδιο από τα δικαιώματα του Tetris, διότι όταν το δημιούργησαν ήταν στο κρατικό Dorodnitsyn Computing Center της Σοβιετικής Ένωσης, όπου και αυτοί διεκδικούσαν μερίδιο επί των κερδών.

Σε πρόσφατη συνέντευξή του μεταξύ πολλών άλλων αναφέρει για το Tetris:
«Σκέφτομαι το ίσιο κομμάτι, ως κομψό άτομο που είναι καλό σε μια κρίση, αλλά είναι λίγο μάταιο. Το τετράγωνο είναι λίγο μικρότερο, όχι τόσο λαμπρό, αλλά χρήσιμο στη σωστή θέση. Τα σχήματα S και Z είναι πιο απαιτητικά, αλλά έχουν υψηλό επίπεδο ενσυναίσθησης. Το T είναι ένα διασκεδαστικό κομμάτι-θηρίο που μερικές φορές εμφανίζεται στο «σπίτι» σας σε ακατάλληλες στιγμές.»
«Κάθε κομμάτι έχει προσωπικότητα», λέει. «Ο τετράγωνος τύπος είναι πολύ αγενής και ηλίθιος, γιατί δεν περιστρέφεται. Το αγαπημένο μου είναι το κομμάτι J γιατί μπορεί να χρησιμοποιηθεί με πολλούς διαφορετικούς τρόπους. Υπήρχε μια εποχή που προσπάθησα να γράψω μια ιστορία με βάση όλα τα κομμάτια, αλλά δεν είχα έμπνευση. Όμως ίσως την βρω στο μέλλον. Το Tetris είναι μια ατελείωτη ιστορία, οπότε δεν θα υπάρξει ποτέ στιγμή που δεν θα δημιουργείται κάπου ένα νέο έργο».

Εκτός από το Tetris, o Pajitnov είναι γνωστός για τα παιχνίδια: Hatris (1989), Pandora’s Box (1999).

Το 2017 ο γιος του, Dmitri Pajitnov, σκοτώθηκε κάνοντας σκι στην περιοχή Mount Rainier των Η.Π.Α.

#recall_memory #hellenicITmuseum #elmp #museum #technologymuseum #todayintechhistory #videogames #tetris

 

Πηγή κειμένου

Πηγή εικόνας

Post a comment