Μέχρι το 1979, η Roberta Williams ήταν μια νοικοκυρά με δύο παιδιά και δεν είχε εμπειρία ή ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τους υπολογιστές. Γεννήθηκε στις 16.02.1953, άλλα η «περιπέτεια» στη ζωή της ήρθε στα 26 της! Επίσης, λέγεται ότι είναι η πρώτη που επέλεξε μια γυναικεία φιγούρα ως πρωταγωνιστικό χαρακτήρα σε ένα videogame!
Μείνετε σε αυτή την ανάρτηση, διότι παρακάτω θα σας εξηγήσουμε πως η Roberta και ο σύζυγός της, Ken Williams, θεωρούνται δύο από τα πιο σημαντικά πρόσωπα στην ανάπτυξη των adventure videogames!
Στα τέλη της δεκαετίας του 1970, όπου και ήταν η απαρχή των προσωπικών υπολογιστών, ο Ken (ο οποίος εργαζόταν σε μια εταιρεία υπολογιστών που έκανε υποστήριξη σε mainframe της IBM) αντιλήφθηκε ότι οι home computers θα μπορούσαν να έχουν μέλλον, οπότε αγόρασε έναν υπολογιστή Apple II για το σπίτι του. Η κίνηση αυτή του συζύγου της, έκανε την Roberta να ενδιαφερθεί για τους υπολογιστές. Έτσι άρχισε να παίζει βιντεοπαιχνίδια, πρώτα ένα adventure videogame μόνο με κείμενο που ονομάζεται Colossal Cave Adventure.
Η Roberta ενθουσιάστηκε, για την ακρίβεια «κόλλησε» με τα adventure videogames, όμως ψάχνοντας στην αγορά δεν βρήκε πολλά παιχνίδια σε αυτή την κατηγορία. Πείσμωσε που δεν υπήρχαν πολλοί τίτλοι από τα παιχνίδια που της άρεσαν και αυτό την έκανε να θέλει να φτιάξει ένα! Βέβαια ήξερε ότι δεν είχε τις τεχνικές γνώσεις για να το πραγματοποιήσει, ούτε γνώριζε προγραμματισμό, όμως σε αυτόν τον τομέα ήταν πολύ καλός ο σύζυγός της.
Έτσι το ζευγάρι δούλεψε μαζί δημιουργώντας ένα παιχνίδι περιπέτειας με ασπρόμαυρα γραφικά για τον υπολογιστή Apple II. Αυτό το παιχνίδι ήταν το πρώτο adventure game με γραφικά και ονομάστηκε Mystery House!
Για να δημιουργήσει τα γραφικά, η Roberta αγόρασε ένα σύστημα που ονομάζεται VersaWriter, πρόκειται για έναν πίνακα από πλεξιγκλάς που είχε ένα βραχίονα με ηλεκτρονικό μάτι στην άκρη. Η ιδέα ήταν να τοποθετούν το χαρτί με τα γραφικά του παιχνιδιού στον πίνακα VersaWriter και έπειτα μετακινώντας το χέρι γύρω από το περίγραμμα του σχεδίου να τα «ξεπατικώνουν» στον υπολογιστή. Το πρόβλημα ήταν ότι δεν υπήρχε διαθέσιμο λογισμικό για να «διαβάσει» ο υπολογιστής τη χειροκίνητη διαδικασία που έκαναν με το σύστημα Versawriter. Τότε ο σύζυγός της έγραψε ένα πρόγραμμα που εξυπηρετούσε αυτό που ήθελε να κάνει η Roberta.
Μόλις ολοκλήρωσαν τη δημιουργία του videogame, το ζεύγος Williams καταχώρησε μια διαφήμιση για το Mystery House σε ένα περιοδικό με υπολογιστές που ονομάζεται Micro Magazine για να διαπιστώσουν εάν θα υπάρχει ανταπόκριση από το κοινό. Η ανατροφοδότηση ήταν πολύ πιο θετική από ό, τι περίμεναν – και ήταν αρκετή για να τους εμπνεύσει να ιδρύσουν το 1979 τη δική τους εταιρεία, την On-line Systems με σκοπό να δημιουργήσουν περισσότερα videogames.
Τελικά, η On-Line Systems μετέφερε τα κεντρικά της γραφεία από το Los Angeles στο Oakhurst της Καλιφόρνια στους πρόποδες της οροσειράς της Σιέρρα, εξού και το γνωστό λογότυπο. To 1982, το ζεύγος Williams μετονόμασε την εταιρεία σε Sierra On-Line και η Roberta σχεδίασε το δεύτερο ηλεκτρονικό της παιχνίδι, The Wizard and the Princess, το οποίο πούλησε περισσότερα από εξήντα χιλιάδες αντίγραφα.
Το 1983 η Roberta άρχισε να εργάζεται στο πιο διάσημο έργο της, ένα παιχνίδι γνωστό με το όνομα King’s Quest. Αυτό το παιχνίδι λέγεται ότι επαναπροσδιόρισε την έννοια των adventure videogames. Επέτρεπε στους παίκτες να ελέγχουν ένα χαρακτήρα σε μια δισδιάστατη πλατφόρμα και να έχουν τον πλήρη έλεγχο των κινήσεων του. Ο χαρακτήρας θα μπορούσε επίσης να περπατήσει μπροστά, πίσω και γύρω από αντικείμενα στην οθόνη. Το King’s Quest θα γίνει τελικά ένα από τα πιο δημοφιλή παιχνίδια όλων των εποχών και αναγνωρίζεται ως το πρώτο 3D adventure videogame!
Το ζεύγος συνέχισε να σχεδιάζει πολλά επιτυχημένα παιχνίδια, συμπεριλαμβανομένων των: The Dark Crystal (1984), The Black Cauldron (1984), Mickey’s Space Adventure (1984), Space Quest (1986), Leisure Suit Larry (1987), Police Quest (1987), Mixed-Up Mother Goose (1988), Quest for Glory (1989), The Colonel’s Bequest (1989), The Dagger των Amon Ra (1991), Gabriel Knight (1993) και Phantasmagoria (1995). Επίσης, η εταιρεία τους ήταν γνωστή για τα παιχνίδια αγώνων ταχύτητας τύπου NASCAR, τη σειρά εξομοίωσης Caesar, καθώς και τη σειρά παιχνιδιών με τραπουλόχαρτα, Hoyle. Επιπροσθέτως, ασχολήθηκαν: με τη δημιουργία μερικών παιχνιδιών σε κινούμενα σχέδια που έπαιζαν το πρωί του Σαββάτου, γενικότερα με επιτραπέζια παιχνίδια, ακόμη και με ταινίες μεγάλου μήκους.
#recall_memory #hellenicITmuseum #elmp #museum #technologymuseum #todayintechhistory #computer #videogames #adventures #games #siera #RobertaWilliams #kenWilliams #womanintech