Το μοναδικό στο είδος του στη Νοτιοανατολική Ευρώπη.

Ο Alan Turing έδωσε μια διάλεξη σχετικά με τη δοκιμή του AI (Τεχνητή Νοημοσύνη)

Μια παρτίδα σκάκι πάντα είναι μια πρόκληση νίκης, είτε απέναντι σε ένα φίλο είτε απέναντι σε έναν υπολογιστή!

Ειδικά οι μηχανικοί που κατασκεύαζαν τους υπολογιστές τη δεκαετία του ΄50, σκεφτόντουσαν το σκάκι όταν ήθελαν να δοκιμάσουν τις δυνατότητες και την «ευφυΐα» του υπολογιστή!

Στις μέρες μας «μιλάμε» για το AI (Artificial Intelligence – Τεχνητή Νοημοσύνη) ως μια τεχνολογία αιχμής, αξίζει όμως να αναφέρουμε ότι στις 20.02.1947 ο Alan Turing έδωσε μια διάλεξη στο London Mathematical Society σχετικά με τη δοκιμή του AI.

Στο πλαίσιο της διάλεξης κάλυψε το θέμα της κατάρτισης, τονίζοντας ότι οι μηχανές μπορούν να μάθουν όταν τους παρέχεται το σωστό πληροφοριακό υλικό. Επίσης, είχε πει: «Προτείνω να εξεταστεί το ερώτημα, μπορεί οι μηχανές να σκέφτονται;»

Με ένα παράδειγμα, αναρωτήθηκε εάν μια μηχανή θα μπορούσε να μάθει τους κανόνες του σκακιού σε τέτοιο επίπεδο που να μη μπορεί ο άλλος παίχτης (ένας άνθρωπος) να ξεχωρίσει εάν παίζει με έναν άνθρωπο ή με μια μηχανή. Έτσι η πρόταση του ήταν να δοκιμαστούν οι δυνατότητες του AI σε ένα παιχνίδι σκάκι.

Το 1948, o Alan Turing σε συνεργασία, με τον παλιό φίλο του από το κολέγιο, David Champernowne (δεξιά στην εικόνα), ανέπτυξαν ένα από τα πρώτα προγράμματα υπολογιστών που μπορούσε να παίζει σκάκι, το Turochamp (όπως είναι ευκόλως κατανοητό, το όνομα προέκυψε από την μίξη των επιθέτων τους).

Το Turochamp μπορούσε να παίξει ένα ολόκληρο παιχνίδι σκακιού με αντίπαλο του έναν άνθρωπο, κάνοντας υπολογισμούς των αποδοτικότερων επόμενων κινήσεων στη σκακιέρα.

Θεωρείται ότι είναι το παλαιότερο γνωστό παιχνίδι σκακιού στον υπολογιστή το οποίο έφθασε σε ένα καλό σημείο ανάπτυξης, αν και δεν ολοκληρώθηκε ποτέ από τους Turing και Champernowne, καθώς ο αλγόριθμός του ήταν πολύ περίπλοκος για να τρέξει στους πρώτους υπολογιστές εκείνης της εποχής. Έτσι εκείνη η προσπάθεια τους, «έμεινε» στα χαρτιά. Ο Turing προσπάθησε να μετατρέψει το πρόγραμμα σε εκτελέσιμο κώδικα για τον υπολογιστή Ferranti Mark 1 του 1951 στο Manchester, αλλά τελικά δεν κατάφερε να το φέρει εις πέρας.

Τα πρώτα προγράμματα έπαιζαν τόσο «άσχημα» σκάκι που ακόμη και ένας αρχάριος μπορούσε να τα νικήσει. Πέρασαν αρκετές δεκαετίες έως ότου να «φθάσουμε» στο 1996 και ένας υπολογιστής να καταφέρει να νικήσει έναν άνθρωπο σε μια παρτίδα σκάκι. Αναφερόμαστε στο γεγονός, όπου ο υπολογιστής DEEP BLUE της IBM νίκησε τον πρωταθλητή Garry Kasparov στην πρώτη από τις 6 παρτίδες σκάκι. Ο Kasparov, νίκησε τελικά με 4-2, αλλά ένα χρόνο αργότερα -το 1997- έχασε στον επαναληπτικό αγώνα.

Σε κάθε περίπτωση: Ο Turing προειδοποίησε ότι ο «φόβος» για τις μηχανές μπορεί να παρεμποδίσει την καινοτομία και την πρόοδο, ενθαρρύνοντας τον κόσμο να δει ότι οι άνθρωποι θα εξακολουθούν να χρειάζονται για την παρακολούθηση των μηχανών και τη συντήρησή τους.

#recall_memory #hellenicITmuseum #elmp #museum #technologymuseum #todayintechhistory #ai #alanturing #DavidChampernowne #engineer #chess #Turochamp

 

Πηγή κειμένου

Πηγή εικόνας

Post a comment